شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

فيسبوک مبارزه با اخبار کذب را آغاز کرده است؛ هشدار براي پست هاي مرموز

فيسبوک

یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰


فيسبوک به وعده اش عمل کرده و در نخستين گام از کمپين مبارزه با اخبار کذب قابليت جديدي به شبکه اجتماعي اضافه کرده تا در صورت انتشار اطلاعاتي نامعتبر، به کاربر هشدار داده شود.

وايمکس نيوز- بعد از کشمکش هاي فراوان و ماجراهايي که پيرامون انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئيس جمهور جديد ايالات متحده آمريکا پديد آمد و تقصيرها به گردن فيسبوک افتاد، زاکربرگ وعده داد که با انتشار اخبار کذب در شبکه اجتماعي اش مبارزه خواهد کرد.

براي همين منظور اين روزها اگر خبري از منابع نامعتبر يا ريسک پذير را در فيسبوک اشتراک گذاري کنيد، پيغام هشداردهنده اي زير لينک مربوطه پديدار مي شود.

هرچند که اهالي ساکن منلو پارک مستقيماً به کذب بودن آن اشاره نمي کنند و از عبارت محتاطانه تر «نياز به مناقشه يا بررسي» استفاده کرده اند؛ به اين معنا که بهتر است کاربر خيلي هم اين خبر را جدي نگيرد.

بعضاً هم اين مناقشه توسط برخي از سايت هاي معتبر سنجيده مي شود و يا به کاربر توصيه مي کند خبرهاي مشابه را در منابع بهتري بخوانند. البته مشخص نيست چنانچه کذب بودن اطلاعاتي به صورت قطعي تاييد شود، آيا پيغامي جديد براي کاربر ظاهر خواهد شد يا ممکن است به طور کل آن پست پاک شود.

بديهي است که بررسي ميلياردها پست و خبري که روزانه در شبکه هاي اجتماعي منتشر مي شوند کار آساني نيست و مبارزه با اکاذيب مي تواند پروسه هاي طولاني مدت خودش را داشته باشد؛ اما در هر صورت اميدوار هستيم اين فرآيند به مرور زمان تکميل و هوشمندتر شود.

منبع: ديجياتو

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو